No products in the cart
Może niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale wybór bramki płatności do sklepu internetowego jest niezwykle ważne! Inspiracją do tego artykułu były moje dzisiejsze zakupy online. 4 razy wyrzuciło mnie z bramki płatności, aż w którymś momencie po prostu odechciało mi się zakupów. Jak więc tego uniknąć? Jak nie tracić klientów? Musimy im zagwarantować różne opcje płatności, ale przede wszystkim muszą być one niezawodne.
Przygotowałam dla Ciebie zestawienie bramek płatności internetowych, a mianowicie: Tpay (dawniej Transferuj.pl), PayU, PayPal, Przelewy24, Dotpay i Stripe. Która z tych bramek płatności będzie dla Ciebie najlepsza? Może być trudno tak jednoznacznie stwierdzić, wszystko zależy od Twoich potrzeb. Wielość kryteriów oraz zawiłość dostępnych na rynku ofert sprawiają, że wybór nie jest łatwy. Mam jednak nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu znajdziesz dla siebie dobre rozwiązanie.
Stając przed wyborem bramki płatności
Wiele zależy od waszych potrzeb i wymagań, ale co ważniejsze od potrzeb Waszych Klientów! To Wy sami – głęboko w to wierzę – dokonacie najlepszego dla siebie wyboru. Jednak nie mam zamiaru pozostawiać Was samym sobie. Ten artykuł nie da gotowej odpowiedzi, ale jedynie zasugeruje albo… aż zasugeruje, którą bramkę płatności wybrać.
Czym są bramki płatności internetowych?
Bramki płatności internetowych oferują usługę przetwarzania wszystkie płatności online, które mają miejsce w Twoim sklepie. Bramka płatności informuje czy opłata została zatwierdzona czy nie – jeśli nie, zakupy zostaną anulowane. Ostatecznie kwota płatności jest potrącana z konta klienta i zdeponowana na koncie Twojego sklepu. Jasne? No pewnie, że tak.
Tak więc rolą bramki płatniczej jest zaakceptowanie lub odrzucenie transakcji, zanim kwota zostanie wpłacona na Twoje konto bankowe. Technicznie rzecz biorąc musisz posiadać zarówno konto bankowe jak i bramkę płatniczą, aby akceptować i przetwarzać płatności internetowe.
Jak działa bramka płatności?
Gdy klient dokonuje płatności za pośrednictwem sklepu na WooCommerce, bramka płatności wykonuje kilka ważnych operacji. Najpierw przekazuje płatność przez serwer sklepu, następnie przelewa płatność z portalu płatniczego do banku wydającego i prosi o potwierdzenie. Na podstawie odpowiedzi banku żądanie autoryzacji płatności może zostać zaakceptowane lub odrzucone, odpowiedź wraca do bramki płatności przez serwer akceptanta, a odpowiedź serwera umożliwia klientowi kontynuację zakupu. Ten proces trwa około kilku sekund. – jeśli wszystko jest prawidłowo skonfigurowane.
Wracając do mojej sytuacji z dzisiaj.. W tamtym sklepie nie było to dobrze skonfigurowane, bo płatność nie chciała przejść przez telefon, ale z komputera już poszło. Szok? Dlatego warto przekazać konfigurację bramki płatności komuś kto się zna na robocie.
Wybór bramki płatności dla WooCommerce jest jedną z najważniejszych kwestii przy budowie sklepu internetowego. Istnieje kilka świetnych opcji, które dobrze integrują się z WooCommerce i zapewniają wspaniałe użytkowanie Tobie i Twoim klientom.
Bramka płatności PayU
W przypadku PayU opłata aktywacyjna to 199 zł. Warto jednak złapać ich czasowe promocje, które dość często robią.
PayU obsługuje nam płatności kartą MasterCard i Visa, transferami bankowymi, PayPal, GooglePay, ApplePay, BLIK, SMS, ale również płatności cykliczne.
Jeśli chodzi o PayU prowizje za transakcje są określane indywidualnie i zależą od obrotów firmy oraz danej branży. Na ogół jest to 2,3 % + stała opłata 30 – 35 groszy za transakcję.
Kolejną korzyścią jest fakt, że PayU nie pobiera opłat za usługę chargeback i zwrot kosztów na konto klienta. Umożliwia też natychmiastową i nielimitowaną liczbę darmowych wypłat z konta czy proste logowanie do panelu.
Jeśli jesteś zdecydowany kliknij TUTAJ lub przycisk poniżej. Wypełnij krótki formularz i zaakceptuj umowy online. To tylko kilka kliknięć. Przelej opłatę aktywacyjną, a do czasu jej weryfikacji możesz przyjmować płatności do limitu 2 500 zł. Po weryfikacji Limit zostanie zniesiony.
Przelewy24
Przelewy24 to kolejna znana bramka płatności. Jeśli o nich chodzi to aby się zarejestrować należy wypełnić formularz oraz wykonać przelew weryfikujący o wartości 1,50 zł. Przelewy24 obsługuje te same formy płatności co w PayU, ale dodatkowo jeszcze posiadają: SkyCash, Premium SMS czy mPay. Co więcej akceptują płatności kartami PBK i, American Expers. Dużą zaletą jest też fakt płatności kodem QR, integracji z PayPal, GooglePay i ApplePay.
Prowizja za transakcje oscyluje w granicach 1.9 – 3,2 %, w zależności od wybranej formy płatności. Umożliwiają zupełnie za darmo zwrot kosztów na konto klienta i chargeback (jeśli zwrot zrobisz ręcznie). Dla mnie bardzo ważnym aspektem jest to, że Przelewy24 dają możliwość przyjmowania transakcji w obcych walutach.
Jeśli jesteś zainteresowany kliknij Tutaj lub w przycisk poniżej i zarejestruj się.
Dotpay
W tym momencie Dotpay nie przyjmuje już nowych rejestracji (po połączeniu z Przelewy24). Zachęcamy do sprawdzenia oferty pozostałych operatorów.
Tpay
Jeśli chodzi o mnie i moich Klientów korzystamy z tpay i jesteśmy zadowoleni. Nigdy nie było żadnych problemów technicznych. Tpay zapewnia bardzo przydatne i rozbudowane funkcje. Podstawowe, takie jak dostęp do wielu metod płatności czy responsywny panel transakcyjny, ale nie tylko. Posiadają także Widget One Click, który pomaga zwiększać wartość koszyków, znajdziemy tu też płatność BLIKIEM.
Zaryzykowałabym stwierdzeniem, że Tpay inspiruje branżę, a także podpowiada jak maksymalnie wykorzystywać współpracę z operatorem płatności.
Aktywacja konta Tpay to koszt 10 zł. W przypadku Tpay możemy płacić kartą płatniczą, transferami czy przez PayPal, GooglePay, IKO, mPay, Premium SMS i BLIK. Prowizja od transakcji to 1,59 % lub w przypadku płatności kartą, PayPal GooglePay jest ustalana indywidualnie.Usługa chargeback to każdorazowo koszt 20 zł, a zwrot kosztów na konto klienta za 0,90 zł. Środki z konta przejściowego można wypłacać w każdej chwili, ale darmowe są tylko 4 wypłaty w miesiącu. Każda kolejna to koszt 2 zł.
Tpay oprócz usług płatności oferuje także “Pakiet Korzyści”, który zawiera np.: program do fakturowania (fakturownia.pl), e-marketing (EmailLabs), monitoring konkurencji (Brand24), oprogramowanie sklepowe, narzędzia wspierające wzrost sprzedaży w sklepie oraz wiele innych.
Jeśli jesteś zainteresowany kliknij Tutaj lub w przycisk poniżej i zarejestruj się.
Bramka płatności PayPal
PayPal jest jednym z najpopularniejszych i najstarszych systemów płatności na świecie. W Polsce zdobywa coraz większą popularność, dlatego warto rozważyć wdrożenie PayPala głównie ze względu na łatwość dokonywania płatności globalną dostępność (dostępny w około 200 krajach i akceptuje 25 różnych walut).
PayPal oferuje pełną ochronę kupującym i sprzedającym, umożliwiając przejście przez konkretne i dobrze zdefiniowane procesy rozstrzygania sporów.
PayPal nie posiada opłat instalacyjnych, opłat miesięcznych czy jakiś ukrytych kosztów. Płacisz prowizję tylko wtedy kiedy zarabiasz, fair prawda? Pieniądze pojawiają się na Twoim koncie PayPal w ciągu kilku minut po dokonaniu zakupu. Możesz też swobodnie nimi zarządzać np. przelać je na swój rachunek bankowy lub wydać na zakupy, płacąc bezpośrednio z salda PayPal.
Integracje z PayPal ma tpay, co daje możliwość zagwarantowania wszystkich możliwych sposobów płatności swoim klientom i zmaksymalizowania szansy na sprzedaż.
Za każdą przyjętą płatność w ramach PayPala pobierana jest prowizja w wysokości 2,9% + 0,80 PLN za transakcję krajową jeżeli kwota miesięczna nie przekroczyła 5000 zł
Jeśli na Twoje konto wpłynęło więcej niż to 5 000 zł możesz ubiegać się o stawkę dla handlowców.
Jeśli jesteś zainteresowany kliknij Tutaj lub w przycisk poniżej i zarejestruj się.
Płatności przez Stripe
Stripe to usługa online służąca do akceptowania płatności kartą kredytową w Twoim sklepie na WooCommerce. Stripe działa na zasadzie white label co ma ogromną zaletę – utrzymuje klientów na stronie sklepu i nie odsyła ich z na zewnętrzną stronę płatności. Aby proces zakupowy było jak najbardziej płynny, a tym samym żeby zminimalizować porzucenia koszyków czy anulowane transakcje tego typu rozwiązanie jest niezwykle przydatne.
Stripe nie pobiera stałych opłat za użytkowanie, wszystko opiera się na prowizji jak w przypadku PayPala – 2,9%. Natomiast zwroty pieniężne realizowane są bez pobierania jakichkolwiek opłat.
Co ważne Klienci mogą płacić w różnych walutach (140 walutach), ponieważ Stripe zajmuje się również przewalutowaniem z euro, dolara czy funta. Sama transakcja odbywa się błyskawicznie, jak twierdzą w mniej niż 10 minut. Płatności akceptowane są automatycznie przez system dostawcy i przelewane na konto sprzedawcy. W przypadku odrzucenia transakcji sprzedawca nie ponosi żadnych opłat, nie zostaje wówczas pobrana prowizja.
Rejestracja i ustawienia konta są intuicyjne i zajmują naprawdę niewiele czasu. Jeśli jesteś zainteresowany kliknij Tutaj lub w przycisk poniżej i zarejestruj się.
Bramki płatności w pigułce
Podsumowując Wybraliśmy kilkanaście kryteriów, które uznaliśmy za użyteczne. Znalazły się tam elementy ważne dla sprzedawców oraz ich klientów. Należy wspomnieć, że w zestawieniu uwzględniłam oferty regularne, nie oferty promocyjne.
Miałam kontakt ze wszystkimi firmami, wszystko przebiegało bardzo sprawnie – nie trzeba było długo czekać na odpowiedzi..
Warto więc – do czego gorąco zachęcam – uzyskać indywidualną ofertę po bezpośrednim kontakcie. Opłaca się negocjować stawki, ponieważ bardzo często pośrednicy płatności są w tym względzie elastyczni.
Polecam poprosić także o informacje na temat dodatkowych usług, których nie znaleźliście w zestawieniu, a które mogą okazać się przydatne.